Internetmarknadsföring

Internetmarknadsföring med sökordsannonsering

Den största och vanligaste kanalen för sökordsannonsering är sökmotorn Google. Annonserna är de som finns till höger och ibland överst efter en sökning.
Principen för den här typen av Internetmarknadsföring är enkel.
– Du betalar ett fastställt belopp för varje besökare Du får.
Läs mer på marknadsföring på Internet.

Internetmarknadsföring via annonsering

En traditionell annonsering som är flyttad till Internet. Du kan välja att annonsera i media som på Aftonbladets, Expressens nättidningar.
Annonsering på webbplatser som har hög trafikmängd och/eller är relevanta för verksamheten innefattas även i detta begrepp.

Internetmarknadsföring med sökmotoroptimering

Ett annat område som kan hänföras till Internetmarknadsföring är sökmotoroptimering. En teknik som enkelt uttryckt omfattar, förändringar på själva hemsidan som skall optimeras samt i vissa fall även skapandet av länkar från andra externa sidor till den sidan som är föremål för optimering. Läs mer på sökmotoroptimering.