Kategoriarkiv: Artiklar

Etisk sökmotoroptimering

Etik inom SEO-branschen brukar då och då vara föremål för en hel del diskussioner. Ordet används också av en del företag som försöker profilera sig med begreppet etisk sökmotoroptimering. Men vad står egentligen begreppet för? Etik mot Google Etisk SEO … Läs mer

Förstudie inför sökmotoroptimering

Processen inför en webbplats som skall sökmotoroptimeras kan delas upp i tre huvudmoment. För att skapa bästa möjliga förutsättning vid optimeringen behöver dessa tre steg först analyseras. 1) Konverteringsmål Vad är syftet med webbplatsen, vilken konvertering eftersträvas? Det är den … Läs mer

Rykteshantering

Rykteshantering, städning av resultatlistan är en tjänst som UrbaLill erbjuder. Det finns mer information om det på Googlestädning. Men det finns en hel del åtgärder man som kund själv kan göra för att se till att se till att negativa … Läs mer

Satellitsidor

Satellitsidor, ett begrepp som används om olika typer av webbplatser vars huvudsakliga mål är till för att stödja en huvudwebbplats. Det finns lite olika typer av satellitsidor och de kan konstrueras på skilda sätt, en del bra och en del … Läs mer

Att använda en företagsblogg

Del 1: Introduktion och val av installationsplats Något av det första jag gör i mitt arbetet med sökmotoroptimering med en ny kund är att rekommendera dem att skapa en företagsblogg. Förutom det uppenbara att skapa en direktkommunikation med kunder, tilltänkta … Läs mer

Myrstegsord

Myrstegsord är de nyckelord för en webbplats som inte brukar ligga i första prioritet i ett optimeringsskede. Nyckelord och myrstegsord I många fall vid optimering av en webbplats ligger, när det kommer till de nyckelord, fokus på de ord, fraser … Läs mer